Zetor 6945 s bezpečnostní kabinou

Kolový traktor 6945 je odvozen od typu 6911. Je určen pro zemědělské a lesní hospodářství, dopravu, stavebnictví a průmysl. Umožňuje použití všech zemědělských strojů, nářadí a přívěsů československé a zahraniční výroby, pokud odpovídá československým normám.



MOTOR tohoto traktoru je vznětový řadový čtyřválec s přímím vstřikem paliva, chlazený kapalinou.

SPOJKA je dvojúčelová sestavená ze dvou lamel a talířové pružiny. Jedna lamela slouží pro pojezd traktoru, druhá pro pohon vývodového hřídele.

PŘEVODOVKA je provedena jako jeden celek se spojkovou skříní, s připojovacími přírubami k motoru a ke skříni rozvodovky. Počet převodových stupňů je 10 + 2 tj. 5 silničních vpřed a 1 zpáteční, 5 redukovaných vpřed a 1 redukovaný zpáteční. Pro snazší převodových stupňů jsou traktory vybaveny zařízením pro přibrzďování předlohy a synchronizační spojkou, která umožňuje spolehlivé a bezhlučné 4 a 5. stupně.

NÁSOBIČ KROUTÍCÍHO MOMENTU umožňuje řazení pod zatížením, tj. bez vypínání motorové spojky, čímž se zvýší obvodová síla na hnacích kolech traktoru o 31 %. Tím je dosaženo 20 rychlostí vpřed a 4 zpátečních. Násobič je ovládán pneumaticky.

VÝVODOVÝ HŘÍDEL je dělený. Maximální přenášený výkon PTO je 30 kW + 10 %  při 540  + 10 ot/min. Při 1000 ot/min. přenese plný výkon.

ROZVODOVKA je napojena na skříň převodovky a je v ní umístěn kuželový převod s kuželovým diferenciálem, mechanická uzávěrka diferenciálu, čelisťové kapalinové brzdy a pásové brzdy mechanické. Koncový převod je čelný, umístěný v portálech zadní nápravy.

PŘEDNÍ HNACÍ NÁPRAVA je kyvná a její max. výkyv je 15°. Pohon dostává od skříně od skříně vývodu zakrytovaným kloubovým hřídelem. Pohon se přenáší kuželovým převodem a diferenciálem. Diferenciál rozděluje pohon přes polonápravy, dvojité klouby a přes redukční planetové převody v kolech na obě přední kola.

ŘÍZENÍ je nesamosvorné, typu matice šroubu s obíhajícími kuličkami. Mechanismus řízení je lichoběžníkový. Na zvláštní přání může být montován posilovač řízení.

NOŽNÍ BRZDY jsou kapalinové, čelisťové. Je použito dvoupedálového systému brzd s automatickým vyrovnávačem, který propojuje dva samostatné brzdové okruhy.

RUČNÍ BRZDA je mechanická, pásová a působí současně na obě kola. Zajišťuje se pomocí rohatky a západky.

VZDUCHOVÉ BRZDY přívěsu jsou provedeny jako jednohadicové, o provozním tlaku 0,6 MPa. Ovládání je synchronizováno s ovládáním nožních brzd a současně s pákou ruční brzdy.

SEDADLO řidiče je moderní konstrukce, vybaveno s polštáři s měkkou výplní potaženou koženkou. Je odpruženo ocelovou pružinou, odpružení je seřiditelné pro váhu řidiče od 60 do 120 kg a je doplněno hydraulickým tlumičem. Sedadlo je stavitelné podélně o ± 75 mm, svisle o ± 30 mm. Pružící zdvih sedadla je 120 mm.

HYDRAULICKÉ OVLÁDÁNÍ zemědělských strojů a nářadí tvoří regulační hydraulika Zetormatic, která se skládá ze dvou okruhů. Vnitřní okruh slouží ke zvedání a spouštění zemědělských návěsných strojů a nářadí. Okruh může pracovat se třemi druhy regulace – polohovou, silovou a smíšenou. Regulační hydraulika je dále vybavena regulací rychlosti reakce. Vnější okruh dodává tlakový olej pro stroje a nářadí, které mají vlastní hydraulické válce. Tento okruh má vývody zakončeny rychlospojkami.

BEZPEČNOSTNÍ KABINA. Odhlučněné provedení snižuje hluk na hladinu 90 dBA. Je vybavena nouzovým sedadlem pro spolujezdce, která se montuje na zvláštní přání. Rám kabiny zabraňuje velkým deformacím při převrácení traktoru. Střecha kabiny je otevírací. Boční dveře lze uzamknout. Přední sklo je vybaveno elektrickým stěračem. Větrání kabiny je zabezpečeno vyklápěním zadního okna, dále zvedací střechou, případně ventilátorem topení.

NA ZVLÁŠTNÍ PŘÁNÍ ZÁKAZNÍKA lze namontovat na traktor ruční vypínání spojky vývodového hřídele, posilovač řízení, tříbodový závěs, etážový závěs, vývod pro 540 a 1000 ot/min, řemenici, závaží zadních kol, vzduchové brzd, závěs pro jedno nápravový přívěs, násobič kroutícího momentu, synchronizační spojku 4 a 5. rychlosti, teplovodní topení, lapač jisker, bezpečnostní pás.

HLAVNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE ZETOR 6945

Typ motoru 6901
Druh motoru vznětový, s přímím vstřikem paliva, čtyřdobý, řadový, chlazený kapalinou
Počet válců 4
Vrtání 102 mm
Zdvih 110 mm
Kompresní poměr 17
Rozvod OHV
Jmenovité otáčky 2200 ot/min.
Specifická spotřeba paliva 252 + 5% g/kW.h
Hmotnost suchého motoru 405 kg
Výkon motoru při 2200 ot/min 47,5 – 5% kW

 



HLAVNÍ ROZMĚRY A VÁHY PŘI STANDARDNÍCH PNEU

Délka obrysová bez závěsného zařízení 3655 mm
Šířka při rozchodu zadních kol 1425 mm se závažím 1980 mm
Výška k ústí horního výfuku 2475 mm
Světlá výška bez závěsného zařízení 355 mm
Rozchod předních kol 1510 mm
Rozchod zadních kol stavitelných po 75 mm 1425 – 1800 mm
Rozvor 2220 mm
Přední pneu – standardní 11,2/10 – 24 6PR
Zadní pneu – standardní 16,9/14 – 28 8PR
Zadní pneu – zvláštní přání

16,9/14 – 30 8PR

12,4/11 – 36 6PR

Pohotovostní hmotnost bez závaží 3370 kg
Max. tahová síla ve výkyvném táhle 30,9 kN
Max. tahová síla v závěsu pro přívěs 34,34 kN

 

Hodnocení
Informujte své přátele sdílením

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *