OCHRANA PRYŽOVÝCH HADIC
V místech, kde karosérií procházejí hadice (např. topení, palivo apod.) jsou tyto otvory vyplněny pryžovými průchodkami. Časem se někdy vnitřní ochranné plochy těchto průchodek vydřou nebo vyklepou, a tak se při nárazech hadice dotýká přímo plechových hran karosérie a může se tak sama poškodit. Není na škodu občas se přesvědčit, zdali se některá hadice tímto způsobem neničí. U vozů Škoda to bývá např. dolní pryžová spojovací hadice mezi chladičem a vodním čerpadlem, která se může dotýkat držáku ramene ventilátoru, pryžová hadice vedoucí k tělesu topení (prochází příčkou v karosérii na pravé straně) apod. Zjistíme-li jen malé povrchové narušení hadice, předejdeme dalšímu poškození, které by mohlo mít i velmi nepříjemné následky tím, že na stávající hadici navlékneme krátký kousek tlustší hadice, kterou pro snadnější nasazení podélně rozřízneme. Toto ,,zdvojení“ pak zasuneme místo poškozené průchodky nebo jím podložíme hadici v místě, kde je narušena stykem s kovovým dílem. Více narušené hadice raději preventivně vyměníme za nové a tyto důkladně podložíme. Ztráta chladicí kapaliny nebo přerušení dodávky paliva na cestě nebývá nikdy příjemnou záležitostí.
Psalo se v roce 1974
zdroj: SM