Lancia Beta Coupé
LANCIA BETA COUPÉ 1600 – 1800
Čtyřmístný cestovní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol. Výrobce: Lancia Fabbrica Automobili S. p. A. Via Vincenzo Lancia 27. 10141 Torino. Itálie.
Motor:
- Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec s rozvodem 2 x OHC.
- Umístěný napříč před přední nápravou a nakloněný dozadu o 20º.
- Litinový blok, hlava z hliníkové slitiny.
- Pětkrát uložený klikový hřídel.
- 2 vačkové hřídele ve hlavě poháněny ozubeným řemenem; ventily do V.
- Chladící soustava uzavřená – elektrický větrák.
- Alternátor 12 V – 750 W; akumulátor 12 V – 45 Ah
Motor 1600 cm³:
- Vrtání a zdvih 80 x 79,2 mm, zdvihový objem 1592 cm³, stupeň komprese 9,8.
- Největší výkon 108 k ( 79,5 kW ) při 6000 ot/min (DIN)
- Největší točivý moment 13,8 kpm ( 135,4 Nm ) při 4500 ot/min.
- Spádový postupný karburátor Weber 34 DMTR 21 nebo Solex C 34 CIC-1.
Motor 1800 cm³:
- Vrtání a zdvih 84 x 79,2 mm, zdvihový objem 1756 cm³, stupeň komprese 9,8.
- Největší výkon 120 k ( 88,3 Kw ) při 6200 ot/min.
- Největší točivý moment 15,3 kpm ( 150 Nm ) při 4500 ot/min.
- Spádový postupný karburátor Solex C 34 CIC – 1.
Převodové ústrojí:
- Jednokotoučová suchá spojka
- Pětistupňová převodovka s řadicí pákou na podlaze.
- Převodové stupně 3,5 – 2,235 – 1,152 – 0,925 – Z 3,071.
- Stálý převod přední nápravy v bloku s převodovkou, čelními koly se šikmým ozubením 4,07:1 (mot. 1600 cm³ ), resp. 3,929:1 (mot. 1800 cm³).
- Hnací hřídele se stejnoběžnými klouby.
Podvozek:
- Samonosná konstrukce
- Všechna kola nezávisle zavěšena na příčných kyvných ramenech a vzpěrách McPherson s teleskopickými tlumiči, souosými vinutými pružinami a pryžovými dorazy; příčně zkrutné stabilizátory.
- Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové s posilovačem, kotoučové; zátěžový regulátor brzdného tlaku zadních brzd.
- Parkovací brzda mechanická kotoučová na zadní kola.
- Hřebenové řízení s kloubovým hřídelem volantu – výškově seřiditelný volant.
- Palivová nádrž o objemu 51 l.
- Pneu 175/70 HR – 14.
- U mod. 1800 kola z lehké slitiny.
Karoserie:
- Samonosná ocelová; dvoudveřové kupé
- Sedadla anatomická, přední posuvná, s opěradly sklopnými dopředu a seřiditelným sklonem vzad; seřiditelné opěrky hlav a kotevní úchyty pásů vpředu i vzadu.
- Elektronický otáčkoměr.
- Elektronické hodiny.
- Ohřívané zadní okno
- Dvojité halogenové světlomety.
- Zavazadlový prostor 0,36 m³
Rozměry a hmotnost:
- Rozchod 1406 /1392 mm.
- Rozvor 2350 mm.
- Vnější rozměry 3995 x 1650 x 1285 mm.
- Pohotovostní hmotnost přívěsu 840 kg.
Výkony:
Model: 1600 cm³
- Největší rychlost 180 km/hod.
- Zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 10,2 s; 400 m s pevným startem za 16,5 s, 1 km s pevným startem za 31,5 s.
Model: 1800 cm³
- Největší rychlost 190 km/hod.
- Zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 9,5; 400 m s pevným startem 16 s, 1 km s pevným startem za 30,5 s
Průměrná cestovní spotřeba paliva u obou mod. 7,5 – 9,5 l/100 km.
Cena v Itálii:
- 1600 cm³ Coupe: 3 800 000 lir
- 1800 cm³ Coupe: 4 060 000 lir
Psalo se v roce 1974
Zdroj: SM