Lancia Beta Coupé

LANCIA BETA COUPÉ 1600 – 1800

Čtyřmístný cestovní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol. Výrobce: Lancia Fabbrica Automobili S. p. A. Via Vincenzo Lancia 27. 10141 Torino. Itálie.

Motor:

  • Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec s rozvodem 2 x OHC.
  • Umístěný napříč před přední nápravou a nakloněný dozadu o 20º.
  • Litinový blok, hlava z hliníkové slitiny.
  • Pětkrát uložený klikový hřídel.
  • 2 vačkové hřídele ve hlavě poháněny ozubeným řemenem; ventily do V.
  • Chladící soustava uzavřená – elektrický větrák.
  • Alternátor 12 V – 750 W; akumulátor 12 V – 45 Ah




Motor 1600 cm³: 

  • Vrtání a zdvih 80 x 79,2 mm, zdvihový objem 1592 cm³, stupeň komprese 9,8.
  • Největší výkon 108 k ( 79,5 kW ) při 6000 ot/min (DIN)
  • Největší točivý moment 13,8 kpm ( 135,4 Nm ) při 4500 ot/min.
  • Spádový postupný karburátor Weber 34 DMTR 21 nebo Solex C 34 CIC-1.

Motor 1800 cm³:

  • Vrtání a zdvih 84 x 79,2 mm, zdvihový objem 1756 cm³, stupeň komprese 9,8.
  • Největší výkon 120 k ( 88,3 Kw ) při 6200 ot/min.
  • Největší točivý moment 15,3 kpm ( 150 Nm ) při 4500 ot/min.
  • Spádový postupný karburátor Solex C 34 CIC – 1.

Převodové ústrojí:

  • Jednokotoučová suchá spojka
  • Pětistupňová převodovka s řadicí pákou na podlaze.
  • Převodové stupně 3,5 – 2,235 – 1,152 – 0,925 – Z 3,071.
  • Stálý převod přední nápravy v bloku s převodovkou, čelními koly se šikmým ozubením 4,07:1 (mot. 1600 cm³ ), resp. 3,929:1 (mot. 1800 cm³).
  • Hnací hřídele se stejnoběžnými klouby.

Podvozek:

  • Samonosná konstrukce
  • Všechna kola nezávisle zavěšena na příčných kyvných ramenech a vzpěrách McPherson s teleskopickými tlumiči, souosými vinutými pružinami a pryžovými dorazy; příčně zkrutné stabilizátory.
  • Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové s posilovačem, kotoučové; zátěžový regulátor brzdného tlaku zadních brzd.
  • Parkovací brzda mechanická kotoučová na zadní kola.
  • Hřebenové řízení s kloubovým hřídelem volantu – výškově seřiditelný volant.
  • Palivová nádrž o objemu 51 l.
  • Pneu 175/70 HR – 14.
  • U mod. 1800 kola z lehké slitiny.

Karoserie:

  • Samonosná ocelová; dvoudveřové kupé
  • Sedadla anatomická, přední posuvná, s opěradly sklopnými dopředu a seřiditelným sklonem vzad; seřiditelné opěrky hlav a kotevní úchyty pásů vpředu i vzadu.
  • Elektronický otáčkoměr.
  • Elektronické hodiny.
  • Ohřívané zadní okno
  • Dvojité halogenové světlomety.
  • Zavazadlový prostor 0,36 m³

Rozměry a hmotnost:

  • Rozchod 1406 /1392 mm.
  • Rozvor 2350 mm.
  • Vnější rozměry 3995 x 1650 x 1285 mm.
  • Pohotovostní hmotnost přívěsu 840 kg.

Výkony:

Model: 1600 cm³

  • Největší rychlost 180 km/hod.
  • Zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 10,2 s; 400 m s pevným startem za 16,5 s, 1 km s pevným startem za 31,5 s.

Model: 1800 cm³

  • Největší rychlost 190 km/hod.
  • Zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 9,5; 400 m s pevným startem 16 s,  1 km s pevným startem za 30,5 s

Průměrná cestovní spotřeba paliva u obou mod. 7,5 – 9,5 l/100 km.

Cena v Itálii:

  • 1600 cm³ Coupe: 3 800 000 lir
  • 1800 cm³ Coupe: 4 060 000 lir

Psalo se v roce 1974 

Zdroj: SM




Hodnocení
Informujte své přátele sdílením

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*