Škoda 420 ( 1933 – 1934 )
Škoda 420
Výrobce: Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP), Mladá Boleslav, ČSR
- Roku 1933 byl odborným novinářům předveden zcela nový automobil značky Škoda, nové koncepce, jenž se stal významným mezníkem v konstrukčním vývoji vozidel z Mladé Boleslavy. Měl páteřový rám, dělenou zadní nápravu, výrazně sníženou hmotnost a malé vnější rozměry.
- K novinkám patřilo i uložení motoru v pryžových závěsech a použití silentbloků na zadní nápravě, nevyžadující údržby.
- Tento typ byl po roce rekonstruován především v podvozkové části – přední trubková tuhá náprava byla nahrazena dělenou s příčným listovým perem, lisovaný rám byl nahrazen rámem smíšené konstrukce, jehož střední část tvořila ocelový trubka, na níž vzadu přímo navazovala synchronizovaná převodovka v celku s rozvodovkou
- Řadový čtyřválec SV, 995 cm³ ( Ø 65 x 75 mm ), 15 kW ( 20 koní ) 2800 ot/min.
- Akumulátorové zapalování
- Suchá jednokotoučová spojka
- Třístupňová převodovka
- Zadní kyvadlová náprava, rozvodovka bez diferenciálu
- Mechanické brzdy
- Hmotnost 750 kg
- Největší rychlost 80 km/hod.
- Spotřeba paliva 7 až 8 l/100 km
Sdílením pomůžeš šířit pravdu.