Závodní speciál Kopřivnické vozovky ( Tatry )
Závodní automobil Kopřivnické vozovky ( Tatra ) z r.1899. Má 4dobý, vodu chlazený 2válcový plochý motor Benz, umístěný vzadu. Vrtání válců 120mm, zdvih 120, celkový obsah 2713 ccm, výkon 12 koní / 1360 ot/min, nejvyšší výkon 18 koní / 1800 ot/min. Každý válec má 2 automatické sací ventily a 1 výfukový ventil. Karburátor je odpařovací, proto se nádrž paliva před řidičem ohřívá vodou z chladicího okruhu, který zahrnuje zubové čerpadlo a trubkový chladič na přídi vozu. Zapalování magnetem o nízkém napětí s kývavou kotvou a odtrhovači v hlavách válců. Mazání motoru kapací, spouštění ruční klikou. Převodovka 4stupňová, převod na zadní kola řetězy. Ruční brzdy pásové, u zadních kol, nožní brzda u převodovky. Podvozek má dřevěný rám. Osvětlení acetylénovou svítilnou Blériot. Váha s chladící vodou a benzínem 917 kg, rozvor náprav 1860 mm, rozchod kol 1350 mm. Tento speciální vůz řídil v mnoha závodech baron Liebig z Liberce a dosáhl s ním nejvyšší rychlosti 112 km/hod.
Pingback: TATRA slaví 170 let existence | Tardie.cz