Vozy ŠKODA na startu rally Bodensee Klassik
- ŠKODA 440 SPARTAK a ŠKODA FELICIA u Bodamského jezera
- Tři státy, 180 posádek a trasa dlouhá vice než 600 km
- Sportovní tradice značky ŠKODA: S dobovým “kitem” i větrem ve vlasech
Barvy společnosti ŠKODA AUTO obhajuje na šestém ročníku prestižní rally Bodensee Klassik ŠKODA 440 Spartak, vyrobená v roce 1957, a o čtyři roky mladší kabriolet ŠKODA FELICIA. Vozy ze sbírek ŠKODA Muzea čeká více než 600 km po území Rakouska, Německa a Švýcarska. Startem i cílem projede 180 posádek ve městě Bregenz na břehu Bodamského jezera.
Automobily mladoboleslavské značky jsou v náročném alpském terénu jako doma již více než 110 let. Kromě vítězství v řadě automobilových soutěží a závodů do vrchu se pevně etablovaly na rakouském, německém i švýcarském trhu. A právě v oblasti, kde se stýkají hranice zmíněných států, se již pošesté odehraje prestižní veteránská rally Bodensee Klassik. Letošní ročník rally provede účastníky během tří dnů silnicemi jižního Německa, Vorlarberska a švýcarského regionu Apenzell. Malebné okolí Bodamského jezera doplní etapy, které historické vozy zavedou do skutečně vysokohorských pasáží.
ŠKODA AUTO na tento závod vysílá dvojici svých historických vozů, otevřený model FELICIA z roku 1961 a oblíbený dvoudveřový typ 440 SPARTAK.
Oba automobily mladoboleslavské značky patří k úspěšným účastníkům veteránských soutěží na evropské i asijské půdě. ŠKODA 440 Spartak, přímý předchůdce modelové řady OCTAVIA (1959 – 1971), byla vyrobena v roce 1957. Poté zamířila k prvnímu zákazníkovi do Ústí nad Labem. ŠKODA Muzeum automobil získalo v roce 1995 a restaurovalo jej do podoby, v jaké vozy ŠKODA 440 Spartak hájící barvy továrního týmu, startovaly v domácích i evropských soutěžích sklonku 50. let. Standardní provedení s motorem o objemu 1089 cm3 dosahovalo výkonu 40 k (29,4 kW) a rychlosti až 110 km/h.
Tyrkysově zelená ŠKODA FELICIA z roku 1961 zastupuje téměř 15 000 kabrioletů v provedení FELICIA či FELICIA SUPER. Jedná se o jeden z nejhezčích otevřených automobilů přelomu 50. a 60. let. Za pozornost stojí například vkusné proporce otevřené karoserie s charakteristickými křidélky korunujícími protaženou záď. Sběrateli vyhledávaná FELICIA s dvoukarburátorovým čtyřválcem 1089 cm3 / 50 k (36,8 kW) dosahuje i díky nízké hmotnosti 930 kg rychlosti 130 km/h. Exponát s řazením umístěným již na podlaze (u starších vozů bývalo pod volantem) získalo ŠKODA Muzeum v roce 1995 od soukromého majitele. Výsledek restaurátorských prací se právem stal jedním z magnetů expozice ŠKODA AUTO na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem (1998), kde byl prezentován po boku nových modelů mladoboleslavské značky.
Bodensee Klassik je letos pořádána již pošesté, a to v termínu 4. – 6. května. Zúčastnit se mohou posádky s automobily vyrobenými do roku 1997. Díky atraktivnímu prostředí, pečlivé volbě trati, precizní práci organizátorů a tradičně kvalitnímu startovnímu poli patří k nejoblíbenějším veteránským soutěžím první poloviny sezony. Na více než 600 kilometrech posádky zažijí řadu strmých stoupání k průsmykům mezi alpskými velikány i dechberoucích klesáních do malebných údolí, nemluvě o bezpočtu serpentin nebo zatáček svádějících k dynamické jízdě.
První ze 180 vozů odstartuje ve vorarlberské metropoli Bregenz ve čtvrtek 4. května ve 14 hodin. O tři dny později, v sobotním odpoledni, projedou historické automobily i youngtimery na stejném místě cílem soutěže.
Zdroj: Škoda-auto