Užitková vozidla na autosalónu v Turíně
Užitková vozidla na autosalónu v Turíně
Nákladní automobily a autobusy byly soustředěny v nové hale, která je s výstavním palácem spojena 200 m dlouhou postranní chodbou. Zvláštní pozornost budili dvoupatrové městské autobusy VIBERTI (Turín, koncern Fiat ) a AERFER (Neapol), jimiž Italové poprvé přistoupili k řešení problému městské hromadné dopravy způsobem, užívaným v Anglii již po desetiletí. FIAT přišel s novým vozem typu 690 N se třemi nápravami, z nichž dvě přední jsou řídící. Toto 10,5tunové vozidlo tahá buď přívěs o užitném zatížení 18 t. nebo se staví jako sedlový tahač 690 T pro návěsy na 20,5t různých variant. Malý FIAT 615 N1 má větší výkon ( 50 koní/3800 ot/min ) i větší užitečné zatížení ( 1,8 t. ), což platí i o ostatních značkách. Z dodávkových vozů je nový skříňový AUTOBIANCHI 500 FURGONE (koncern Fiat ). Je to varianta malého stejšnu Autobianchi Panoramica s mechanikou Fiat 500 Giardiniera, s ležatým, vzduchem chlazeným motorem 500 ccm vzadu pod podlahou.
Dálkový autobus Fiat 306/2S s 51+10 sedadly má uprostřed pod podlahou ležatý motor s přeplňováním o výkonu 175 koní. Posilovač řízení a pneumatické odpružení Pirelli obou náprav ( dodávané na přání ) ulehčuje ovládání a zpříjemňuje jízdu.
Nový Fiat 690 N má 2 přední nápravy řídící, což zvyšuje bezpečnost jízdy, šetří pneumatiky ( menší otěr ) a zvyšuje užitkové zatížení na 10,5 tuny. Vůz táhne třínápravový přívěs 18 t. Řízení má hydraulický posilovač. Motor má přímý vstřik s výkon 150 koním, s turbokompresorem 180 koní při obsahu 10.676 ccm ( Ø 125×145 mm ). Brzdové systémy jsou 4 nezávislé.
Pohled na vůz Fiat 690 se dvěma řídícími řídícími nápravami ukazuje též dvoudílné uspořádání bočnic jeho ocelové valníkové karoserie. Rozměry ložné plochy jsou 6×2,33m, dovolené zatížení 10,5t, přívěs 18t.
← Kabina nákladního vozu Fiat 615 N 1 je čalouněná s mycími potahy. Řazení je pod volantem, topení je teplovodní.
Fiat 615 N 1 má naftový čtyřválec 1901 ccm ( Ø 82x90mm ), 50 koní, 4 převody, dvouokruhové kapalinové brzdy. Pomocnou a parkovací brzdu ( tedy celkem 3 nezávislé systémy ). Přední náprava dělená, vinuté pružiny, zadní pera listová, doplněná vinutými pružinami. Dynamo 24 V/420 W, užit. zatížení 1500 kg, rychlost 76,5 km/hod.
KABINA omitunového vozu Fiat 682 N 2 má dveře zavěšené vpředu, spouštěcí okna, větrací okénka, vpředu lapače čerstvého vzduchu, topení, sklopné křeslo pro spolujezdce a na přání 2 sklopná lehátka. Řízení má hydraulický posilovač. Naftový šestiválec 10 676 ccm dává s turbokompresorem 150 koní. Brzdy jsou čtyři, vzájemně nezávislé: vzduchotlaková provozní a nouzová se 3 okruhy ( přední náprava, zadní náprava, přívěs ) : mechanická parkovací : motorová ruční