Praga Lady (1936)
Výrobce: ČKD a.s. automobilní oddělení, Praha
Automobil speciálně karosovaný pražskou firmou Uhlík, která získala první cenu v soutěži elegance na pařížském autosalonu v roce 1936. Vůz vynikal nejen tvarovým řešením, ale i originální konstrukcí skládací střechy. Ta je uložena za opěradlem předních sedadel a natažena kryje i nouzová sedadla umístěna v zavazadlovém prostoru vozu. Tento karosářský unikát má ve své sbírce pragovek Emil Příhoda z Prahy.
- Řadový čtyřválec SV 1660 cm³, (Ø 75 x 94 mm), 26 kW (35 k)/ 3200 ot.min.
- Třístupňová převodovka se synchronizací druhého a třetího stupně.
- Spojka s odpruženým kotoučem.
- Obdélníkový rám.
- Přední náprava dělena, odpružena vinutými pružinami, zadní tuhá, odpružena půleleptickými péry.
- Mechanické brzdy.
- Hmotnost 1300 kg, samotný podvozek 800 kg.
- Největší rychlost 105 km/hod, nejmenší rychlost na přímý záběr 10 km/hod.
- Spotřeba paliva 12 l/100 km.
Psalo se v roce 1975
Zdroj: SM