Motorama 1959 v New Yorku
MOTORAMA 1959 V NEW – YORKU

Na automobilové výstavě v New Yorku, nazvané Motorama 1959, se Američané chlubili novinkami. Aby získali co největší zájem o koupi nových modelů 1959, byla automobilová výstava zahájená nákladnou revui za použití všech prostředků k přilákání obecenstva.

„Konečně něco nového“ – tak znělo reklamní heslo koncernu General Motors. Zdá se, že loňský neúspěšný rok přiměl jednotlivé firmy této společnosti k tomu, aby jejich modely nebyly tak jednotně uniformovaný jako dosud a tak se každá z nich snažila dát svým novým modelům „vlastní tvář“ . Již po léta totiž nebyl rozdíl mezi jednotlivými značkami tak výrazný jako letos. Dokonce řada firem dodala odvahy k stylistickým a někdy i vkusným experimentům.
Přes odlišnost jednotlivých modelů mají však jedno společné: jsou delší ( nebo tak alespoň působí ), nižší a účelnější. Za zmínku stojí u vozu Mercury téměř o 20% zvětšená zasklená plocha nebo u Chryslera elektronicky ovládané zpětné zrcátko, které se při osvětlení vzadu jedoucím vozem automaticky ztemní.

Nový Buick nepůsobí již tak obrovitě a vyznačuje se spíše štíhlejší linií. U Oldsmobilu byla jeho loňská přehnaná ozdobnost rozumně potlačena. Nový Pontiac je od letošního téměř k nepoznání – vyznačuje se ladnější linií, střízlivějším použití chromu i tlumenějších barevných odstínu. Chevrolet, který loni měl zcela nový typ, uvedl opět zbrusu nový model. Očekává se, že letos dojde k tvrdému souboji o prvenství v prodeji mezi Fordem a Chevroletem. Zatím co Ford se zaměřil u svých nových modelů na jednoduchost linie a méně luxusní typy, sleduje Chevrolet jinou cestu. Z řady svých typu přenesl hlavní váhu na nejluxusnější modely ( Bel Air a Impala).
