Konkurence karavanů
KONKURENCE KARAVANŮ
Zatímco v posledních dvou letech zaznamenává prodej karavanů v západní Evropě stále klesající tendenci, vzrůstá zájem – a také výroba – obytných vozů.
Důvod je prostý. Luxusně vybavený karavan stojí dnes tolik, zač je možné pořídit vůz nižší střední třídy. Jízda s karavany je pomalá, manévrování s vozem značně obtížnější a jízdou se i podstatně rychleji opotřebovává tažný vůz. S myšlenkou obytných vozů nazvaných Motorhome, Homecar či Landyacht přišli Američané a brzy po nich Angličané s vozy Ford Transit, Badford či Commer. Později se připojili v menší míře Italové (Fiat) a Francouzi (Citroën, Renault a Peugeot).
S velmi zajímavým řešením se nyní představil mnichovský letec konstruktér Rudolf Haller, který nazval svůj dvoupatrový výtvor Mini-Motor-home. Jako základ použil vůz Simca 1100 City. Ve spodní části obytného vozu, která může být používaná jako obytný prostor nebo ložnice, jsou instalovány dvě lavice s velkým odkládacím prostorem a skládacím stolem. Při úpravě pro spaní vzniká pro dvě dospělé osoby lůžkový prostor 1,5 m široký a 1,95 m dlouhý. Další dvě dospělé osoby mohou spát v horní části na ,,polních“ lůžkách, která jsou zavěšena na postraních stěnách. V přední šípovité části vozu mohou spát dvě děti.
Celkové rozměry:
- Délka: 4000 mm
- Šířka: 1600 mm
- Výška: 2050 mm
Užitečný náklad 430 Kg.
Vůz, působící lehkým a elegantním řešením, dosahuje rychlosti 120 km/h, je dobře ovladatelný a má být prodáván – úplně vybavený – za cenu vozu nižší střední třídy.
Psalo se v roce 1975.
Zdroj: SM 1975/45