DAF 66
DAF 66 L, SL, MARATHON
Čtyřmístný cestovní automobil s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Výrobce: Van Doorne’s Automobielfabrieken N.V., Eindhoven. Holandsko
Motor:
- Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec Renault 1,1 l s rozvodem OHV.
- Vrtání a zdvih 70 x 72 mm, zdvihový objem 1108 ccm³
- Pětkrát uložený klikový hřídel
- Horizontální karburátor Solex 32 EHSA
- Alternátor 12 V-420 W, akumulátor 12 V-36 Ah.
- Spouštěč 1,25 k.
Motor DAF 66 L, SL
- Stupeň komprese 8,5
- Největší výkon 47 koní/5000 ot/min. (DIN)
- Největší točivý moment 7,6 kpm/2700 – 3000 ot/min. (DIN)
Motor DAF Marathon
- Stupeň komprese 10
- Největší výkon 55 koní / 5600 ot/min. (DIN)
- Největší točivý moment 8,2 kpm/3000 – 3500 ot/min. (DIN)
Převodové ústrojí:
- Samočinná odstředivá jednokotoučová suchá spojka v bloku s motorem
- Spojovací hřídel mezi spojkou a převodovkou, s pryžovými torzními tlumiči
- Samočinná řemenová převodovka Variomatic s plynulou změnou převodů od 14,22 do 3,6 vpřed i vzad a s elektromagnetickým přeřazením na vyšší převod při jízdě do vrchu nebo pro brzdění motorem
- Převodovka umístěna před zadní nápravou, spolu se stálým převodem se šikmým čelním ozubením a s diferenciálem. Hnací hřídel kol se stejnoběžnými klouby.
Podvozek:
- Bezrámová konstrukce
- Přední kola nezávisle zavěšena na spodních příčných kyvných ramenech a vzpěrách Mc Pherson s dvojčinnými teleskopickými tlumiči; pérování podélnými zkrutnými tyčemi, příčný zkrutný stabilizátor
- Zadní tuhá náprava De Dion zavěšena na podélných půleliptických jednolistových pérech s teleskopickými tlumiči a jednostrannou podélnou reakční vzpěrou
- Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové , u mod. DAF 66 SL a L bubnové, u mod. DAF 66 SL a Marathon vpředu kotoučové o průměru 248 mm s posilovačem
- Hřebenové řízení s krátkým hřídelem volantu a bezpečnostním volantem
- Pneu radiální 135-14, na přání (mod. Marathon standardní) 155-13
- Nádrž paliva o objemu 42 l
Karoserie:
- Samonosná ocelová; dvoudveřový tudor nebo třídveřové kombi nebo dvoudveřové kupé 2 + 2 (pouze u mod. 66 SL a Marathon)
- Přední sedadla samonosná anatomická , u mod. 66 SL a Marathon a lůžkovou úpravou (u mod. 66 L na přání)
- Zavazadlový prostor tudoru a kupé 0,468 m³, kombi 0,91 m³, kombi se sklopeným sedadlem 1,45 m³
Rozměry a váhy:
- Rozchod 1310/1240 mm, rozvor 2250 mm; vnější rozměry 3880 x 1540 x 1380 mm (výška kupé 1310 mm )
- Pohotovostní váha 66 L a SL tudor a kupé 820 kg, kombi 840 kg; nosnost tudor 380 kg, kupé 310 kg, kombi 360 kg
- Pohotovostní váha 66 Marathon tudor 840 kg, kupé 850 kg, kombi 865 kg; nosnost tudor 360 kg, kupé 280 kg, kombi 335 kg
Výkon:
66 L, SL:
- Největší a trvalá rychlost 135 km/hod, kupé 140 km/hod.
- Cestovní spotřeba paliva 7,5-9 l/100 km
66 Marathon:
- Největší a trvalá rychlost 135 km/hod.
- Cestovní spotřeba 8-10 l /100 km (benzín super)