Modely aut a motorek

DAF 66

DAF 66 L, SL, MARATHON




Čtyřmístný cestovní automobil s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Výrobce: Van Doorne’s Automobielfabrieken N.V., Eindhoven. Holandsko

Motor: 

  • Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec Renault 1,1 l s rozvodem OHV. 
  • Vrtání a zdvih 70 x 72 mm, zdvihový objem 1108 ccm³
  • Pětkrát uložený klikový hřídel 
  • Horizontální karburátor Solex 32 EHSA
  • Alternátor 12 V-420 W, akumulátor 12 V-36 Ah.
  • Spouštěč 1,25 k. 

 Motor DAF 66 L, SL

  • Stupeň komprese 8,5 
  • Největší výkon 47 koní/5000 ot/min. (DIN)
  • Největší točivý moment 7,6 kpm/2700 – 3000 ot/min. (DIN)

Motor DAF Marathon

  • Stupeň komprese 10
  • Největší výkon 55 koní / 5600 ot/min. (DIN) 
  • Největší točivý moment 8,2 kpm/3000 – 3500 ot/min. (DIN) 

Převodové ústrojí:

  • Samočinná odstředivá jednokotoučová suchá spojka v bloku s motorem
  • Spojovací hřídel mezi spojkou a převodovkou, s pryžovými torzními tlumiči
  • Samočinná řemenová převodovka Variomatic s plynulou změnou převodů od 14,22 do 3,6 vpřed i vzad a s elektromagnetickým  přeřazením na vyšší převod při jízdě do vrchu nebo pro brzdění motorem
  • Převodovka umístěna před zadní nápravou, spolu se stálým převodem se šikmým čelním ozubením a s diferenciálem. Hnací hřídel kol se stejnoběžnými klouby. 

Podvozek:

  • Bezrámová konstrukce 
  • Přední kola nezávisle zavěšena na spodních příčných kyvných ramenech a vzpěrách Mc Pherson s dvojčinnými teleskopickými tlumiči; pérování podélnými zkrutnými tyčemi, příčný zkrutný stabilizátor
  • Zadní tuhá náprava De Dion zavěšena na podélných půleliptických jednolistových pérech s teleskopickými tlumiči a jednostrannou podélnou reakční vzpěrou
  • Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové , u mod. DAF 66 SL a L bubnové, u mod. DAF 66 SL a Marathon vpředu kotoučové o průměru 248 mm s posilovačem
  • Hřebenové řízení s krátkým hřídelem volantu a bezpečnostním volantem
  • Pneu radiální 135-14, na přání  (mod. Marathon standardní) 155-13
  • Nádrž paliva o objemu 42 l

Karoserie:

  • Samonosná ocelová; dvoudveřový tudor nebo třídveřové  kombi nebo dvoudveřové kupé 2 + 2 (pouze u mod. 66 SL a Marathon)
  • Přední sedadla samonosná anatomická , u mod. 66 SL a Marathon a lůžkovou úpravou (u mod. 66 L na přání)
  • Zavazadlový prostor tudoru a kupé 0,468 m³, kombi 0,91 m³, kombi se sklopeným sedadlem 1,45 m³

Rozměry a váhy:

  • Rozchod 1310/1240 mm, rozvor 2250 mm; vnější rozměry 3880 x 1540 x 1380 mm (výška kupé 1310 mm )
  • Pohotovostní váha 66 L a SL tudor a kupé 820 kg, kombi 840 kg; nosnost tudor 380 kg, kupé 310 kg, kombi 360 kg
  • Pohotovostní váha 66 Marathon tudor 840 kg, kupé 850 kg, kombi 865 kg; nosnost tudor 360 kg, kupé 280 kg, kombi 335 kg

Výkon:

66 L, SL:

  • Největší a trvalá rychlost 135 km/hod, kupé 140 km/hod. 
  • Cestovní spotřeba paliva 7,5-9 l/100 km

66 Marathon: 

  • Největší a trvalá rychlost 135 km/hod.
  • Cestovní spotřeba 8-10 l /100 km (benzín super)

 

 




Hodnocení
Sdílením pomůžeš šířit pravdu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *