Porsche 1500 RSK
Porsche 1500 RSK je speciální typ, který byl vyroben zatím v sérii 20 kusů pro závodníky zvučných jmen. Některé z vozů mají také řízení uprostřed a jsou určeny pro závody formule 2. Čtyřválcový, vzduchem chlazený, plochý motor o obsahu 1498 ccm ( Ø 85x66mm ) je před zadní nápravou a dává při stupni komprese 9,8 výkon 148 k při 8000 ot/min. Největší točivý moment je 14,9 kgm při 6300 ot/min ( 146 Nm při 6300 1 / min) .
Kliková skříň i válce jsou z lehké slitiny. Klikový hřídel je skládaný, má 3 vačková a 1 kuličkové ložisko, ojnice běží na válečcích. Písty mají 3 kroužky těsnící a 1 stírací. Vačkové hřídele v hlavách válců jsou 4, ventilová pera dvojitá. Dva dvojité spádové karburátory, zapalování dvěma nezávislými okruhy a rozdělovači. Kotoučová spojka, 5 převodů (2. až 5. synchro) , samosvorný diferenciál ZF.
Rám příhradový, svařovaný z bezešvých trubek. Přední kola zavěšena na vlečených klikách s příčnými zkrutnými listovými pery, zadní kyvadlové polonápravy mají nízko umístěný zadní čep, příčné vzpěry a Wattův přímovod, vinuté pružiny a dvojčinné tlumiče výkyvů Koni. Brzdy jsou dvouokruhové Ø 280mm, plocha obložení vpředu 558 cm², vzadu 372 cm². Rozvor 2100, rozchod 1290 / 1250, celk. výška 880 mm. světlost 150mm, suchá váha 530 kg, max. rychlost 250 km/hod.
Cena je fantastická – „pouze“ asi 8000 dolarů
Psalo se 4.7.1959 ve Svět Mororů