Škoda 420 ( 1933 – 1934 )

Škoda 420

Výrobce: Akciová společnost pro automobilový průmysl (ASAP), Mladá Boleslav, ČSR




  • Roku 1933 byl odborným novinářům  předveden zcela nový automobil značky Škoda, nové koncepce, jenž se stal významným mezníkem v konstrukčním vývoji vozidel z Mladé Boleslavy. Měl páteřový rám, dělenou zadní nápravu, výrazně sníženou hmotnost a malé vnější rozměry.
  • K novinkám patřilo i uložení motoru v pryžových závěsech a použití silentbloků na zadní nápravě, nevyžadující údržby.
  • Tento typ byl po roce rekonstruován především v podvozkové části – přední trubková tuhá náprava byla nahrazena dělenou s příčným  listovým perem, lisovaný rám byl nahrazen rámem smíšené konstrukce, jehož střední část tvořila ocelový trubka, na níž vzadu přímo navazovala  synchronizovaná převodovka v celku s rozvodovkou
  • Řadový čtyřválec SV, 995 cm³ ( Ø 65 x 75 mm ), 15 kW ( 20 koní ) 2800 ot/min.
  • Akumulátorové zapalování
  • Suchá jednokotoučová spojka
  • Třístupňová převodovka
  • Zadní kyvadlová náprava, rozvodovka bez diferenciálu
  • Mechanické brzdy
  • Hmotnost 750 kg
  • Největší rychlost 80 km/hod.
  • Spotřeba paliva 7 až 8 l/100 km

 




Hodnocení
Informujte své přátele sdílením

Napsat komentář