Renault 18 TL, GTL, TS, GTS
Pětimístní cestovní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol. Výrobce: Regie Nationales des Usines Renault. Billancourt (Seine). France
Motory: Čtyřdobé řadové kapalinou chlazené čtyřválce s rozvodem OHV, umístěné podélně před přední nápravou. Pětkrát uložený klikový hřídel. Vačkový hřídel poháněn řetězem. Uzavřená chladící soustava s elektrickým větrákem. Alternátor 12 V – 600 W; akumulátor 12 V – 36 Ah.
Motor 1,4 – R 18 TL a GTL:
- Vrtání a zdvih: 76 x 77 mm, zdvihový objem 1397 cm³
- Stupeň komprese: 9,25
- Největší výkon (DIN) 47 kW (64 k)/5500 ot./1 min.
- Největší točivý moment: 103 N.m (10,5 kp.m) / 3000 / 1 min
- Litinový blok válců s výměnnými vloženými válci, hlava z hliníkové slitiny.
- Spádový karburátor Solex 32 EITA
Motor 1,65 l -R 18 TS a GTS:
- Vrtání a zdvih: 79 x 84 mm, zdvihový objem 1647 cm³
- Stupeň komprese: 9,3
- Největší výkon (DIN) 58 kW (79 k)/5500 ot./1 min.
- Největší točivý moment: 123 N.m (12,5 kp.m) / 3000 / 1 min
- Blok válců a hlava z hliníkové slitiny, litinové výměnné vložené válce
- Spádový karburátor Solex 32 EITA
Převodové ústrojí:
a) Jednokotoučová suchá spojka.
R 18 TL/GTL/TS:
- Čtyřstupňová převodovka za přední nápravou, s řadicí pákou na podlaze; převodové stupně: 3,818 – 2,235 – 1,478 – 0,97 – Z 3,08.
- Hypoidní stálý převod 3,778:1
b) R 18 GTS:
- Pětistupňová převodovka: převodové stupně 3,818 – 2,235 – 1,478 – 1.036 – 0,861 – Z 3,08:1.
c) Na přání R 18 TS, GTS:
- Samočinná převodovka Renault 240 s elektronickým ovládáním; násobnost hydrodynamického měniče momentů 2,3;
- převodové stupně planetové převodovky 2,396 – 1,484 – 1,027 – Z 2,054
- Stálý převod 3,556:1
Podvozek:
- Bezrámová konstrukce.
- Přední kola nezávisle zavěšená na příčných lichoběžníkových polonápravách.
- Zadní tuhá náprava zavěšená na podélných ramenech a příčně ustavená středním podélným trojúhelníkovým ramenem.
- Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčnými zkrutnými stabilizátory.
- Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvouokruhové, přední kotoučové, zadní bubnové s omezovačem brzdného tlaku.
- Hřebenové řízení s kloubovým hřídelem volantu.
- Palivová nádrž o objemu 53 l.
- Pneu 145 SR-13 (TL); 155 SR-13 (GT, TS, GTS)
Karoserie:
- Samonosná ocelová, čtyřdveřová.
- Přední sedadla posuvná, se samonavíjecími pasy; opěradla se řiditelným sklonem, lůžkovou úpravou a seřiditelnými opěrkami hlav (u TL a TS na přání).
- Vyhřívané zadní okno.
- Halogenové světlomety H4.
- Zavazadlový prostor 0,395 m³.
- Na přání (GTL a GTS); Elektrické ovládání bočních oken; stírače a ostřikovače světlometů; úprava pro radiopřijímač; posuvná střecha; klimatizace.
Rozměry a hmotnost:
- Rozchod kol: 1415 / 1355 mm
- Rozvor: 2440 mm
- Vnější rozměry: 4381 x 1689 x 1405 mm
- Světlá výška: 120 mm (zatíž)
- Pohotovostní hmotnost: 920 kg (TL, GTL); 940 až 950 kg (TS, GTS).
- Užitečná hmotnost: 410 kg
Výkony:
- Nejv. rychlost: 153 km/hod. (TL, GTL); 163 km/hod. (TS, GTS)
- Cestovní spotřeba paliva: (o.č. 98) 6,4 až 8,7 l/100/km (TL, GTL); 6,1 až 8,2 l/100/km (TS, GTS)
Psalo se v roce 1978
Zdroj: SM