Modely aut a motorek

Renault 18 TL, GTL, TS, GTS

Pětimístní cestovní automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol. Výrobce: Regie Nationales des Usines Renault. Billancourt (Seine). France

Motory: Čtyřdobé řadové kapalinou chlazené čtyřválce s rozvodem OHV, umístěné podélně před přední nápravou. Pětkrát uložený klikový hřídel. Vačkový hřídel poháněn řetězem. Uzavřená chladící soustava s elektrickým větrákem. Alternátor 12 V – 600 W; akumulátor 12 V – 36 Ah.



Motor 1,4 – R 18 TL a GTL:

  • Vrtání a zdvih: 76 x 77 mm, zdvihový objem 1397 cm³
  • Stupeň komprese: 9,25
  • Největší výkon (DIN) 47 kW (64 k)/5500 ot./1 min.
  • Největší točivý moment: 103 N.m (10,5 kp.m) / 3000 / 1 min
  • Litinový blok válců s výměnnými vloženými válci, hlava z hliníkové slitiny.
  • Spádový karburátor Solex 32 EITA

Motor 1,65 l -R 18 TS a GTS:

  • Vrtání a zdvih: 79 x 84 mm, zdvihový objem 1647 cm³
  • Stupeň komprese: 9,3
  • Největší výkon (DIN) 58 kW (79 k)/5500 ot./1 min.
  • Největší točivý moment: 123 N.m (12,5 kp.m) / 3000 / 1 min
  • Blok válců a hlava z hliníkové slitiny, litinové výměnné vložené válce
  • Spádový karburátor Solex 32 EITA

Převodové ústrojí:

a) Jednokotoučová suchá spojka.

R 18 TL/GTL/TS:

  • Čtyřstupňová převodovka za přední nápravou, s řadicí pákou na podlaze; převodové stupně: 3,818 – 2,235 – 1,478 – 0,97 – Z 3,08.
  • Hypoidní stálý převod 3,778:1

b) R 18 GTS:

  • Pětistupňová převodovka: převodové stupně 3,818 – 2,235 – 1,478 – 1.036 – 0,861 – Z 3,08:1.

c) Na přání R 18 TS, GTS:

  • Samočinná převodovka Renault 240 s elektronickým ovládáním; násobnost hydrodynamického měniče momentů 2,3;
  • převodové stupně planetové převodovky 2,396 – 1,484 – 1,027 – Z 2,054
  • Stálý převod 3,556:1

Podvozek:

  • Bezrámová konstrukce.
  • Přední kola nezávisle zavěšená na příčných lichoběžníkových polonápravách.
  • Zadní tuhá náprava zavěšená na podélných ramenech a příčně ustavená středním podélným trojúhelníkovým ramenem.
  • Pérování vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčnými zkrutnými stabilizátory.
  • Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvouokruhové, přední kotoučové, zadní bubnové s omezovačem brzdného tlaku.
  • Hřebenové řízení s kloubovým hřídelem volantu.
  • Palivová nádrž o objemu 53 l.
  • Pneu 145 SR-13 (TL); 155 SR-13 (GT, TS, GTS)

Karoserie:

  • Samonosná ocelová, čtyřdveřová.
  • Přední sedadla posuvná, se samonavíjecími pasy; opěradla se řiditelným sklonem, lůžkovou úpravou a seřiditelnými opěrkami hlav (u TL a TS na přání).
  • Vyhřívané zadní okno.
  • Halogenové světlomety H4.
  • Zavazadlový prostor 0,395 m³.
  • Na přání (GTL a GTS); Elektrické ovládání bočních oken; stírače a ostřikovače světlometů; úprava pro radiopřijímač; posuvná střecha; klimatizace.

Rozměry a hmotnost:

  • Rozchod kol: 1415 / 1355 mm
  • Rozvor: 2440 mm
  • Vnější rozměry: 4381 x 1689 x 1405 mm
  • Světlá výška: 120 mm (zatíž)
  • Pohotovostní hmotnost: 920 kg (TL, GTL); 940 až 950 kg (TS, GTS).
  • Užitečná hmotnost: 410 kg

Výkony: 

  • Nejv. rychlost: 153 km/hod. (TL, GTL); 163 km/hod. (TS, GTS)
  • Cestovní spotřeba paliva: (o.č. 98) 6,4 až 8,7 l/100/km (TL, GTL); 6,1 až 8,2 l/100/km (TS, GTS)





Psalo se v roce 1978

Zdroj: SM

Hodnocení
Sdílením pomůžeš šířit pravdu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *