Porsche 1500 RSK

Porsche 1500 RSK je speciální typ,  který byl vyroben zatím v sérii  20 kusů pro závodníky zvučných jmen.  Některé z vozů mají také  řízení uprostřed a jsou určeny pro závody formule 2.  Čtyřválcový, vzduchem chlazený, plochý motor o obsahu 1498 ccm  ( Ø 85x66mm ) je před zadní nápravou a dává při stupni komprese  9,8 výkon 148 k při 8000 ot/min. Největší točivý moment  je 14,9 kgm při 6300 ot/min ( 146 Nm při 6300 1 / min) .




Kliková skříň i válce jsou z lehké slitiny.  Klikový hřídel je skládaný, má 3 vačková a  1 kuličkové ložisko, ojnice běží na válečcích. Písty mají 3 kroužky těsnící a 1 stírací. Vačkové hřídele v hlavách válců jsou 4, ventilová pera dvojitá. Dva dvojité spádové karburátory, zapalování dvěma nezávislými okruhy a rozdělovači. Kotoučová spojka, 5 převodů (2. až 5. synchro) , samosvorný diferenciál  ZF.

Porsche 1500 RSK

Rám příhradový, svařovaný z bezešvých trubek. Přední kola zavěšena na vlečených klikách s příčnými zkrutnými listovými pery, zadní kyvadlové polonápravy mají nízko umístěný zadní čep, příčné vzpěry a Wattův přímovod, vinuté pružiny a dvojčinné tlumiče výkyvů Koni. Brzdy jsou dvouokruhové Ø 280mm, plocha obložení vpředu 558 cm², vzadu 372 cm². Rozvor 2100, rozchod 1290 / 1250, celk. výška 880 mm. světlost 150mm, suchá váha 530 kg, max. rychlost 250 km/hod.

Cena je fantastická  – „pouze“ asi 8000 dolarů

Psalo se 4.7.1959 ve  Svět Mororů



Hodnocení
Informujte své přátele sdílením

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *