Pomůcka pro nastavení předstihu zážehu Škoda 100/110

NASTAVENÍ PŘEDSTIHU ZÁŽEHU ŠKODA 100/110

Podle návodu k obsluze a údržbě vozů Škoda 100/110 je nutné při nastavování předstihu zážehu přidržet konec přívodu vysokého napětí od zapalovací cívky na vzdálenost 3-5 mm od bloku motoru, zároveň otáčet rozdělovačem a při tom pozorovat přeskok jiskry. Toto je pro jednu osobu poměrně obtížné.


Přesto že nastavování předstihu uskutečňujeme pouze občas, je výhodné zhotovit si malou nenákladnou pomůcku dle připojeného obrázku.  K její výrobě potřebujeme kousek mosazného nebo měděného pásku resp. plechu (pozice 4), objímku žárovky parkovacího světla (2) obj. č. 100-925310. asi 40 cm kabelu (3), krokosvorku, a žárovku 12 V/1,5 W s paticí Ba 9s (1).

Držák (4) připájíme křížem na rovný plochy kolík objímky tak, že kolík vsuneme do drážky široké 1 mm ve středu držáku. Do otvoru ohnutého kolíku připájíme konec kabelu, na jehož druhém konci jsme připevnili krokosvorku.

Při nastavování předstihu nejdříve seřídíme polohu řemenice vzhledem k horní úvrati 1.válce a základní hodnotě předstihu. Potom uvolníme vrchní matici M4, kterou je přichycen k rozdělovači vývod kondenzátoru, přičemž spodní matici necháme utaženou. Na dřík šroubu pod uvolněnou matici nasuneme držák výřezem šířky 4,2 mm a matici mírně utáhneme. Krokosvorku přichytíme na ,,kostru“, kupř. na upevňovací šroub čističe vzduchu. Tímto postupem vyloučíme držení kabelu a sledování přeskoku jiskry. Obě ruce máme volné pro nastavování rozdělovače. Indikací okamžiku rozpojení kontaktů přerušovače (kdy má přeskočit jiskra) je rozsvícení žárovky. V této poloze zajistíme rozdělovač a na závěr uskutečníme kontrolu celého seřízení.

Výše uvedený přípravek lze použít jako zkoušečku proudu. Proti rozbití je vhodné žárovku ochránit nasunutím kousku trubičky z plastické hmoty, podle možnosti průsvitné.

Psalo se v roce 1972, 13. října

Zdroj: SM.

Hodnocení
Informujte své přátele sdílením

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*