Kolébka na automobil

Vtip a důmyslnost často nahradí nákladná zařízení, potřebná při provozu nebo údržbě motorových vozidel. Takovou důmyslnou pomůckou je tzv. kolébka, kterou vynalezl soudruh Bohuslav Hlisník z Karviné. Pomocí kolébky lze jednoduchým způsobem překlopit automobil o 90°, čímž umožní snadná údržba nebo oprava částí podvozku v pohodlné a přístupné poloze. Kolebka škoda




Kolébka je určená především pro automobily typu Š 440, 445, a 450, resp. Octavia Super a Felicia, ( poznámka Tardie.cz  později Škoda 100, 110, 1000, 105, 120 atd. ) lze jí použít i pro jiné typy.  Je zhotovená z ocelových trubek  a sestává ze dvou oblouků, které se uchytí na brzdové bubny kol. Oba konce oblouků kolébky jsou spojeny podélnou trubkou, aby se zvětšila tuhost celého zařízení. Při montáži postupujeme takto: Zvedneme vůz na jedné straně (pod zvedák je nutno podložit podložkou , asi 10 cm vysokou, která bude dodávaná s kolébkou) . Přední i zadní kolo na zvednuté straně odmontujeme a na šrouby náboje kola ( na „brzdový buben“ ) upevníme příruby oblouků kolébky. Kolébka, resp. její oblouky, se přitom opírají vpředu o tlumič a listové pero, vzadu o polonápravu  a podběh karoserie. Zvedák se spustí  a vůz lze s jedním pomocníkem snadno překlopit na kolébku. Před překlápěním se nesmí zapomenou odmontovat akumulátor a ucpat otvor pro přístup vzduchu ve víčku nádobky na brzdovou kapalinu. Kolébka na auto

Kolébka je patentovaná a bude jí vyrábět Krajský kovozpracující podnik v Ostravě. Do prodeje Mototechny, jejíž prostřednictvím se budou kolébky prodávat, přijdou asi ve třetím čtvrtletí t.r.( rok 1959 )  cena dosud není stanovena.

Kolébka automobil

Na obrázcích je znázorněno použití kolébky při překlápění.

Zdroj. S.M, rok 1959

Hodnocení
Informujte své přátele sdílením

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *