Kolébka na automobil

Vtip a důmyslnost často nahradí nákladná zařízení, potřebná při provozu nebo údržbě motorových vozidel. Takovou důmyslnou pomůckou je tzv. kolébka, kterou vynalezl soudruh Bohuslav Hlisník z Karviné. Pomocí kolébky lze jednoduchým způsobem překlopit automobil o 90°, čímž umožní snadná údržba nebo oprava částí podvozku v pohodlné a přístupné poloze. Kolebka škoda




Kolébka je určená především pro automobily typu Š 440, 445, a 450, resp. Octavia Super a Felicia, ( poznámka Tardie.cz  později Škoda 100, 110, 1000, 105, 120 atd. ) lze jí použít i pro jiné typy.  Je zhotovená z ocelových trubek  a sestává ze dvou oblouků, které se uchytí na brzdové bubny kol. Oba konce oblouků kolébky jsou spojeny podélnou trubkou, aby se zvětšila tuhost celého zařízení. Při montáži postupujeme takto: Zvedneme vůz na jedné straně (pod zvedák je nutno podložit podložkou , asi 10 cm vysokou, která bude dodávaná s kolébkou) . Přední i zadní kolo na zvednuté straně odmontujeme a na šrouby náboje kola ( na „brzdový buben“ ) upevníme příruby oblouků kolébky. Kolébka, resp. její oblouky, se přitom opírají vpředu o tlumič a listové pero, vzadu o polonápravu  a podběh karoserie. Zvedák se spustí  a vůz lze s jedním pomocníkem snadno překlopit na kolébku. Před překlápěním se nesmí zapomenou odmontovat akumulátor a ucpat otvor pro přístup vzduchu ve víčku nádobky na brzdovou kapalinu. Kolébka na auto

Kolébka je patentovaná a bude jí vyrábět Krajský kovozpracující podnik v Ostravě. Do prodeje Mototechny, jejíž prostřednictvím se budou kolébky prodávat, přijdou asi ve třetím čtvrtletí t.r.( rok 1959 )  cena dosud není stanovena.

Kolébka automobil

Na obrázcích je znázorněno použití kolébky při překlápění.

Zdroj. S.M, rok 1959

Hodnocení
Informujte své přátele sdílením

Napsat komentář